2
1
8 april 2016- 4 april is het dan toch echt officeel over voor Mat' 64. Er zullen geen treinstellen van deze serie meer worden ingezet, ook incidenteel niet meer. Alleen de 469, 449 en 466 zullen nog rijvaardig worden gehouden voor het afscheid van Plan V wat aan het einde van 2016 zal plaatsvinden, samen met de 876 van het Spoorwegmuseum. Deze treinstellen blijven in Maastricht staan, maar het overige materieel wordt overgebracht naar andere plaatsen voor stalling. Zo ook de Houtrakpolder. Op deze dag werden er voor de derde keer op rij drie Plan V's naar de Houtrakpolder gebracht.
Volkerrail 203-1 driehoekt hier de trein bij de sporen naar de AEB en Oude Rietlanden. Het transport gaat geduwd verder. Het betreffen de 458, 482 en 451.
Overigens is het langzaam maar zeker te merken dat het lente is. Zo wordt het gras hier wat opgevrolijkt.
De laatste paar meters tot de terminal, waar al de 444, 447, 450, 453, 464 en 465 staan. De treinstellen zullen hier wachten op wat komen gaat.

2
1