Bediening van Van Heezik bij het industrieterrein Lage Weide in Utrecht

8 mei 2015- Sinds 28 april werd Van Heezik na zo'n twee jaar stilte wederom bediend met papiertreinen. Werd, want sinds juni is dit vervoer helaas alweer gestopt. Het was de enige bediening die Utrecht nog had. Wellicht komt het nog eens terug, net zoals in 2015. De bediening werd verzorgd door de ploeg van de Amsterdamse Westhaven. Vanuit daar komt een 6400 met of zonder wagens naar Lage Weide, om wagens te brengen en/of ophalen.
De 6434 is gearriveerd bij het hek. Op deze dag zullen er enkel lege wagens worden opgehaald.
Inmiddels wordt het emplacement gepasseerd met rechts een verblijfswagen (en buiten beeld kabelhaspeldraadwagens) van Strukton die er al tijden staan.
De loc nadert nu een overweg die gesleuteld zal moeten worden. Hier is te zien hoe scheef het spoor erbij ligt. Harder dan 10 km/u wordt er dan ook niet gereden, wat weer gunstig is voor het maken van de foto's.
De overweg is gepasseerd en de krappe boog wordt nu genomen.
De loc is nu op het terrein en heeft de Laaiis wagens bijna bereikt. De enthousiaste medewerkers van het bedrijf zijn de fotografen gelukkig nog niet zat.
Op de kade worden de wagens opgehaald. De koppelingen worden nog niet strak aangedraaid, anders raken de wagens elkaar in de krappe boog.
Op het emplacement wordt gestopt om de koppelingen strakker te zetten en er wordt een check gedaan. Toevallig rijdt er op het perfecte moment ook een Van Heezik busje langs op de weg.
En zo vertrekt de trein op weg naar de Westhaven. Hier wordt het hek van de Lage Weide bijna bereikt.

28 mei 2015- Ook op deze dag werd Van Heezik bediend en was ik erbij om het te fotograferen. Ditmaal was het andersom: er werd een beladen wagen gebracht en de loc ging los terug naar de Westhaven.
Met één Laaiis wordt de Isotopenweg door de 6425 doorkruist op weg naar het emplacement.
Op het emplacement wordt omgelopen om de wagen geduwd te kunnen plaatsen.
De wagen wordt bijna bereikt. Het omlopen gaat ook traag door de maximale snelheid van 10 km/u.
En zo wordt er geduwd naar Van Heezik gereden.
De Laaiis is alweer voor de helft op het terrein.
Na het plaatsen kon de loc los terug naar de Westhaven. Het rechterspoor wat verdwijnt in het groen loopt na zo'n 200 meter dood. Het spoor liep vroeger door, hiervan zijn nog vele spoorrestanten van te vinden dezer dagen.