2
1

Rangeren bij de Nedtrain loods in Amersfoort met terzijde gesteld materieel

24 maart 2015- Regelmatig rangeert Volkerrail met het materieel wat op het NS/Nedtrain terrein staat achter Amersfoort Goederen. Zo ook op deze dag. De 1772, 1781 en 1775 hadden vanuit de loods een uitstapje naar Amersfoort Goederen. De locs hadden een hoogspanningsproef gehad. Nadat deze geslaagd was afgerond konden de locs weer terug de loods in.
De 203-5 komt hier met de locs aan. Nadat de wissel is omgezet kunnen de locs geduwd de loods in worden gereden.
Terwijl de loc na het plaatsen van de 1700'en de loods uit rijdt staat er veel politie personeel. Dit heeft te maken met net gebrachte beschadigde Plan V onderdelen ter onderzoek. De onderdelen waren waarschijnlijk afkomstig van Plan V 958 die betrokken was bij de aanrijding in Teuge.
De onderdelen liggen naast Buffel 3413.
Er werd ook met twee Bvk DDAR bakken en twee koppelwagens gerangeerd. De koppelwagens zijn van het Spoorwegmuseum.
Hierna was de loc klaar en kon er worden vertrokken van het terrein.

16 juni 2015- Ook op deze dag werd er met materieel gerangeerd, in dit geval werd het alleen verplaatst zodat het materieel weer even heeft gerold t.b.v. conditie.
De 203-2 rangeert met de vroegere Syntus 52 en de NS 3424. Hier is te zien tot hoe ver het uithaalspoor loopt.
Ook met de 53 en 54 werd gerangeerd.
Als laatste werd er met de 3420 gerangeerd, waarna men naar het goederen emplacement reed om de Koninklijke rijtuigen na een testrit met NS(I) TRAXX'en op te halen.

15 januari 2016- Volkerrail had deze dag de klus om het materieel weer even te laten rollen. Daarnaast werden de 1772, 1774 en 1779 opgehaald om ze naar de Nedtrain werkplaats in Maastricht te brengen.
Zo wordt er hier met de 950 en 954 gerangeerd.
Nogmaals, maar dan gezien aan het einde van het spoor.

Tijdens het rangeren, of eigenlijk rollen worden er veel treinstellen tegelijk gedaan. Zo is hier de 956 aan drie Buffels gekoppeld.
Ook Plan T 526 kwam aan de beurt. Hier lees je meer over het treinstel.
Aangezien al het materieel ook weer wordt teruggezet valt alles nogmaals te fotograferen. Zo is de 203-4 hier wederom met de 950 en 954 aan het rangeren.

Zie het vervolg op pagina 2.

2
1